Netgear RangeMax NEXT Wireless Router - Gigabit Edition

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Netgear RangeMax NEXT Wireless Router - Gigabit Edition op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

lk2000 23-12-2008

Op basis van goede testresultaten in computertijdschriften kocht ik deze router. Het eerste exemplaar was een ramp. Om de vijf à tien minuten connectieverlies. Na een middag aan het apparaat te hebben besteed (oa. upgraden firmware e.d.) heb ik het opgegeven. Gelukkig kreeg ik zonder enig probleem een nieuw exemplaar. Gelukkig lijkt deze wel stabiel te werken. Vandaag heb ik de nieuwste firmware geïnstalleerd en nog steeds geen connectieverlies. Ik begin nu geloven dat dit toch een betrouwbare router is. Het bereik valt me overigens tegen. Ik heb de router in de meterkast staan, maar in de woonkamer (ongeveer 8 meter van de router af) zakt de signaalsterkte behoorlijk terug. Internet lijkt wel wat sneller te reageren dan met m'n oude Linksys. Kopieren van bestanden via het draadloze netwerk tussen mijn PC met een Netgear WN111V2 USB adapter en een laptop met een G adapter blijft helaas hopeloos traag. Installatie ging eenvoudig. Irritant is dat de router bij elke kleine wijziging een reboot doorvoert.

Coert1 24-06-2007

Heb dit apparaat vandaag met ingebouwd ADSL modem gekregen en uit geprobeerd. ik moet helaas melden dat het apparaat goed werkt in configuratie etc maar ik had meer succes in het verbinden van mijn oude wifi card dan met de nieuwe netgear card, verbinden ja, maar ip nee... erg irritant, op een hemelsbreede afstand van 5 meter gaf de netgear tool aan dat ik enkel +/- 115 Mb snelheid had...
Daar mee dus niet beter dan de anderen. ik ga nu de drayteck proberen en hoop daar meer van. het gaat mij om stabiliteit en compatibiliteit en niet zozeer om snelheid.

Aart1234 11-06-2007

Ik ben zeer te spreken over deze router.
Hij is snel en softwarematig zeer uitgebreid.
Ik vind hem stabiel, ( door zwaar betonnen vloer heen). nog nooit verbinding verbroken.
In taakbalk bij netwerk bijna constant 300mb soms 270mb.

Er is nu een nieuwe firmware update die een aantal bugs eruit haalt maar ook de router meteen update naar de goedgekeurde N-Draft versie 2.0.

Snelle giga verbinding en een zeer mooi uiterlijk.

Komt nog steeds als beste en snelste router uit de testen.

pathe 10-06-2007

Na diverse contacten met de online helpdesk heb ik nieuwe firmware gedownload voor de router en de kaart (wn511T) en nu heb ik een prima verbinding met de router, ook van de voor mij bekende deadspots (door twee verdiepingen met gewapend beton en ik heb er zelfs een n verbinding) heb ik geen last meer. Mocht het allemaal niet helpen dan wordt mijn router kosteloos vervangen maarrrrrrrr het werkte wel dus vervanging is niet nodig en hulde aan de helpdesk die onverstoord aan een oplossing werkte. Het apparaat werkt nu naar wens en ik ben zeer tevreden over de firewall, die beter scoort dan mijn oude True Mobile, en de mogelijkheden die deze router biedt.

Ondanks mijn vorige review ben ik nu zeer tevreden mede door de goede begeleiding door de helpdesk.

gr Pathe

Clowone 29-05-2007

Goed product in idee, verder bijzonder slechte stabiliteit. Van tijd tot tijd valt het internet weg (diverse providers c.q. modems) soms valt zelfs het hele netwerk plat. Zie ook de forum site van de fabrikant waar het e.e.a. vermeld staat over resetten van de router om inet weer terug te krijgen.

Bijzonder slecht product dus.

Trevor1004 21-03-2007

Router ziet er als een plaatje uit.
Softwarematig zit er alles op en aan, ook makkelijke wizard die tevens de beveiliging meeneemt.
Goede verbinding en snel.
Giga netwerk is ook perfect.
Deze router komt, als je op het internet gaat zoeken als beste uit de verschillende testen.
Kortom zeer tevreden.

tft001 15-03-2007

Ik ben uitermate tevreden over dit apparaat.!!
Bij eerste keer inloggen meteen installatie wizard, even invullen en veilig werken als een trein.
Ook de giga-switch werkt perfect, twee computers werkte meteen op 1 gig snelheid.
Draadloze verbinding zoals gezegd, goed bereik(ook met linksys pccard), zeer snel en stabiel.
Buiten het feit dat hij buitengewoon snel is, ziet hij er, vind ik, mooi uit.
Geen uitstekende sprieten( antenne's) maar mooi glimmend kastje die zo door het bedrijf apple ontworpen had kunnen worden.

Jaap1942 25-12-2006

Ik gebruik de router in combinatie met de adapter WN511T en het werkt perfect.
De router staat op zolder en als ik 2 verdiepingen lager in de huiskamer werk
haal ik nog een snelheid van meer dan 200 Mbps en een goed signaal. In dezelfde
ruimte waar de router staat haal ik 300Mbps en een excellent signaal.
Aanzienlijk sneller dus dan mijn vaste LAN verbinding van 100 Mbps. Het
installeren vraagt wat aandacht, speciaal achter een modem/router. De helpdesk
van Netgear heeft echter uitstekend geholpen bij het installeren en er zijn
hele duidelijke handleidingen te downloaden van de Netgear website.